"Onlangs had ik het genoegen om voor theater De Maaspoort in Venlo een strategisch online marketingplan te maken. Het vergroten van de ticketverkoop middels online-kanalen is een strategisch doel van de directie."
De markt voor vrijetijdsbesteding is volop in beweging en de online oriëntatie en aankoop door klanten neemt steeds meer toe. Hoe houdt De Maaspoort zich staande tussen al dit online geweld?
In dit plan lees je:
- Wat er in een Digital marketing plan aan bod komt
- Hoe je interne en externe markt analyses doet m.b.v. business insights (BI) en het opzetten van online enquetes
- Wat de kracht is van User eXperience (UX) sessies
- Hoe een Customer Journey er uitziet
- Hoe dit uitmondt in een SWOT analyse (Strenghts-Weaknesses-Opportunities-Threats)
- Wat een Plateau Planning is
Waarom lezen?
Leer de ingrediënten
Van een online strategisch plan
Weet welke analytics
Welke inzichten kunnen opleveren
Ervaar User eXperience
Met een duidelijke aanpak en echte resultaten